Met onze focus op omnichannel hebben we in 2018 een prachtige samenwerking kunnen neerzetten. Naast onze winkels en onze eigen webshop, verkoopt bol.com zo’n 15.000 producten uit ons assortiment, zowel in Nederland als in België! De verwerking en verzending van de orders gebeurt allemaal vanuit ons eigen distributiecentrum in Ede. De online omzet is mede dankzij deze samenwerking verviervoudigd! Wat betreft de eigen webwinkelverkopen stegen we de laatste zes maanden van 2018 met 60%.
Deze enorme groei laat zien dat er potentie ligt, dat we nog verder kunnen groeien en op de goede weg zijn met de huidige ontwikkelingen en trends. Dat we een enorme groei gemaakt hebben in onze online omzet, wil niet zeggen dat er geen aankopen meer gedaan worden in onze winkels. De pagina met de winkelzoeker is nog steeds een van de meest bezochte pagina’s op onze website!
Om stappen vooruit te zetten in onze omnichannel-strategie focussen we ons op beide kanalen, zowel online als offline. Dat zie je onder andere terug in de vernieuwde winkels waarbij de focus ligt op beleving, emotie en services.